Nu îmi funcționează email-ul. Ce pot face ?

0

Salut și bine te-am găsit.  “Nu îmi funcționează email-ul. Ce fac ?” … este una dintre cele mai dese întrebări pe care le primesc aproape zilnic la muncă. Există mai multe metode prin care poți să verifici ce se întâmplă cu mail-ul tău, așadar fără alte introduceri iată care sunt cauzele și ce trebuie să faci.

1. Nu mă pot conecta la email

Pot exista mai multe cauze pentru care nu reușești să te conectezi la căsuța de email printre care enumerez:

  • Adresa ta IP este filtrată de către echipamentele de securitate ale providerului din varii motive (încercări multiple de autentificare eșuate, trafic malițios dinspre adresa ta IP, etc) – Pentru a fi delistat va trebui să iei legătura cu providerul tău de hosting.
  • Nu ai configurate setările în mod corespunzător în clientul de email (clientul de email este aplicația folosită la conectare ex: Thunderbird, Outlook, Samsung Mail, etc) – Setările pe care trebuie să le introduci le poți găsi în contul de cPanel, secțiunea Email Accounts, selectezi căsuța ta de email și ai o săgețică. Când vei da click vei regăsi meniul Connect Devices unde găsești setările pentru fiecare client important de email.
  • Nu ai o conexiune la internet sau aceasta nu funcționează corespunzător – Verifică dacă îți funcționează alte site-uri și încearcă să restartezi routerul dacă ai unul.
  • Domeniul (numele de domeniu) poate fi expirat – Poți verifica dacă domeniul tău mai este activ aici.

2. Nu pot trimite email-uri

De cele mai multe ori trimiterea de email-uri nu se efectuează din două motive: Fie conexiunea la serverul de email a eșuat, fie mail-ul tău nu a ajuns în inboxul destinatarului și s-a întors cu mesaj de eroare.

  • În cazul în care conexiunea cu serverul de email a eșuat revino la pașii de mai sus și vezi exact care este cauza.
  • Dacă ai primit un email de forma “Mail delivery failed: returning message to sender” verifică care este cauza pentru care mesajul s-a întors înapoi. Câteva dintre motive pot fi: căsuța destinatarului nu există sau nu mai are spațiu suficient, email-ul tău a fost respins de către serverul destinatarului din varii motive(specificate în email), mesajul poate fi prea mare ca dimensiuni, email-ul a fost catalogat ca și spam. Voi scrie în curând un articol pe acest subiect în care să detaliez fiecare mesaj de eroare posibil și cum să îl depanezi. Până atunci poți trimite providerului tău un forward însoțit de o solicitare de asistență cu privire la acesta.

3. Nu primesc email-uri

În cazul în care nu primești email-uri există câteva lucruri pe care să le verifici fără să fii nevoit să apelezi la providerul tău de hosting. Printre acestea se regăsesc:

  • Verifică să ai suficient spațiu în contul tău, să nu depășești limita de fișiere (inodes) și de asemenea verifică dacă căsuța ta are impusă o anumită limită de spațiu. Acest lucru îl poți face accesând contul tău cPanel secțiunea Email Accounts, iar acolo vei vedea limitele pentru fiecare căsuță de email.
  • Folosește MX Toolbox pentru a vedea dacă contul tău dispune de un MX valid (un exemplu bun găsești aici) . De asemenea mai multe detalii despre ce este și ce face un MX găsești aici
  • Întreabă expeditorul dacă mail-ul lui s-a întors cu mesaj de eroare și roagă-l să ți-l furnizeze. Îți va fi util în rezolvarea problemei (poți reveni la capitolul 2 al acestui articol)

P.S ca să nu te întristezi îți menționez faptul că dacă nu ai primit un email acesta nu este pierdut, el este pus într-o coadă și se încearcă retrimiterea lui de mai multe ori astfel încât tu să primești email-ul de care ai nevoie.

Dacă crezi că am omis sau ai întâmpinat și alte probleme îmi poți scrie mai jos într-un comentariu și te voi ajuta cu drag.

Matei Irinel

System administrator @ xServers, DJ în timpul liber și încerc să mă consider și blogger. Pasionat de muzică, căței, cărți de dezvoltare personală. Pe blogul meu scriu subiecte de interes atât pentru mine cât și pentru cititorii mei.

No Comments

Leave a Reply